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세상 이야기

혼돈의 미국 276 - 왜 세계적 공산품 공급이 어렵나요?

글로벌 공급 붕괴는 계속 악화됨 : 의류, 가전 제품, 식량 및 기타 필수품 부족

The Global Supply Collapse Continues to Get WORSE: Shortages of Clothing, Appliances, Food, and Other Essentials
By Robert Wheeler
Jan 27, 2021 - 12:26:50 AM

https://www.lewrockwell.com/2021/01/no_author/the-global-supply-collapse-continues-to-get-worse-shortages-of-clothing-appliances-food-and-other-essentials/

January 27th 2021

 

미국과 세계는 지금까지 30 년 동안 천천히 타오르는 경제 불황에 시달리고 있습니다. 미국은 트럼프 행정부의 준 미주의 관세 정책에 따라 침체의 손아귀에서 천천히 벗어나기 시작했지만, 코로나 COVID 폐쇄 명령과 독립 기업, 개인 재정 및 경제에 대한 정부의 전쟁은 미국과 세계를 모두 궁지로 밀어 붙였습니다. 이제 재정적, 경제적으로 꼬라박은 구멍 속으로 곧바로 처박히는 형국입니다.

그러나 이번에는 그 구멍이 가장 부정적인 예측이 예상했던 것보다 훨씬 더 깊습니다.
PPE 대출, 경기 부양책, 실업 수당 연장, 겁에 질린 인구 폐쇄뿐 아니라 연중 무휴 선전만을 다루는 주류 언론은 현재 일어난 일의 실제 파장을 숨기고 있지만 곧 터져나올 것입니다. 거대한 초기화 시행으로 인한 경제적 손실을 은폐할 길이 없습니다.
글로벌 공급망은 압도당했습니다.

 

The United States and the world have been suffering under a slow-burning economic depression for three decades now. Although the US began inching slowly out of the clutches of depression under the Trump administration's quasi-Americanist tariff policiesCOVID mandates, and the government's war on independent businesses, personal finances, and the economy thrust both the United States and the rest of the world straight back into a financial and economic hole.

This time, however, that hole is much deeper than even the most negative predictions could have foreseen.

While PPE loans, stimulus checks, extended unemployment benefits, and a terrified shut-in population, as well as a mainstream media that peddles nothing but 24/7 propaganda, are hiding the real effects of what has taken place, there will soon be no way to cover up the economic fallout from the Great Reset.

The global supply chain is overwhelmed.

상품 컨테이너 운송 비용은 11 월 초 이후로 80 % 상승했다. The cost of shipping a container of goods has risen by 80 percent since early November. (Nathan Laine/Bloomberg News)

표면 아래에 숨어있는 것의 한 예를 들자면, "전염병 여진이 글로벌 공급 라인을 질식시킨다, "라는 제목의 워싱턴 포스트에 실린 기사는 빠르게 진행되는 물가 상승, 인플레이션 및 물자 희소성을 자세히 설명합니다. 기사는 이렇게 나옵니다;

코로나 바이러스 대유행이 중국 공장을 폐쇄함으로써 처음으로 글로벌 공급망을 파괴한 지 1 년 후, 신선한 운송 문제로 인해 미국 농장 수출이 지연되고 국내 제조업이 압도되고 미국 소비자의 가격 상승이 위협받고 있습니다.

 

For one example of what is lurking under the surface, an article published in the Washington Post entitled, "Pandemic Aftershocks Overwhelm Global Supply Lines," details the fast arriving price increases, inflation, and scarcity. The article states;

One year after the coronavirus pandemic first disrupted global supply chains by closing Chinese factories, fresh shipping headaches are delaying U.S. farm exports, crimping domestic manufacturing and threatening higher prices for American consumers.

세계 컨테이너 운임지수 Freightos Baltic Index에 따르면 상품 컨테이너 운송 비용은 11 월 초 이후 80 % 상승했으며 작년에 비해 거의 3 배 가까이 증가했습니다. 이 증가는 소비자들이 한때 식당이나 영화관에서 지출한 돈을 수입 의류, 컴퓨터, 가구 및 기타 상품의 기록적인 양의 구매로 전환함에 따라 대유행 기간 동안 소비의 극적인 변화를 반영합니다.
갑작스럽고 전례없는 지출 변화는 오랜 무역 패턴을 뒤집어놨는데 중국 공장의 문에서 미국 가정의 문턱까지 병목 현상을 일으켰습니다.

The cost of shipping a container of goods has risen by 80 percent since early November and has nearly tripled over the past year, according to the Freightos Baltic Index. The increase reflects dramatic shifts in consumption during the pandemic, as consumers redirect money they once spent at restaurants or movie theaters to the purchase of record amounts of imported clothing, computers, furniture and other goods.

That abrupt and unprecedented spending shift has upended long-standing trade patterns, causing bottlenecks from the gates of Chinese factories to the doorsteps of U.S. homes.

즉 외식, 영화관, 예능 등 사치품에 쓰던 돈이 이제 생필품에 쓰이고 있습니다.
모든 것의 물가는 계속 상승할 것입니다.
물론 이것은 코로나 COVID 명령이 발효되기 전에 이미 많은 좋은 일자리가 해외로 보내졌기 때문일 뿐만 아니라 언론 매체의 폐쇄와 공포로 인해 현재 많은 기업이 멸종 위기에 처해 있기 때문입니다.
더 이상 사업을 소유하지 않는 실업자와 사업주들은 필요한 품목에 대한 비용 상승에 직면하고 있으며 원하는 품목에 대한 돈이 남은게 없어서 더 많은 사람들이 식품 및 기타 필수품을 훔치는 놀라운 추세에 있습니다. .
기사는 계속됩니다 ;

 

In other words, money that was once spent on luxuries such as eating out or going to the movies, entertainment, etc. is now being spent on necessities.

The price of everything will continue to rise.

This is, of course, due to the fact that many good jobs were sent overseas already before the COVID mandates took hold but also because the lockdowns and fearmongering of media outlets have now driven many of the businesses that were left into extinction.

Unemployed people and business owners who no longer own their businesses are faced with rising costs for the items they need and have no money left over for the items they want, something that has driven many more people to steal food and other necessities in an alarming trend.

The article continues;

 

스티커 충격의 희미한 빛이 기업 기획자들을 괴롭히기 시작했습니다. 수입 산업 공급 비용은 12 월에 4.2 % 올랐고 4 월의 대유행 저점 이후 27 % 증가했으며 제조업체는 철강과 같은 재료 부족에 대해 불평했습니다.

배송 문제는 갭 Gap과 같은 친숙한 브랜드 이름에 영향을 미치고 있으며, 경영진은 최근 투자자들에게 "항구 문제"가 운영을 방해하고 있다고 말했습니다. WD-40의 경우, 높은화물 및 창고 비용으로 인해 지난 분기 수익 마진이 하락했다고 최고 재무 책임자인 Jay Rembolt가 이달 투자자들에게 말했다. 음악 시스템 및 TV 제조업체인 Bang & Olufsen은 해상 옵션의 부족을 보상하기 위해 더 비싼 항공화물에 의존했다고 말했습니다.

Glimmers of sticker shock are starting to vex corporate planners. The cost of imported industrial supplies jumped 4.2 percent in December and is up 27 percent since April's pandemic low, with manufacturers complaining of shortages of materials such as steel.

Shipping issues are affecting familiar brand names such as the Gap, where an executive recently told investors that "port issues" were hamstringing operations. At WD-40, higher freight and warehousing costs dented profit margins last quarter, Jay Rembolt, the chief financial officer, told investors this month. Bang & Olufsen, a maker of music systems and televisions, said it had resorted to more expensive airfreight to compensate for a lack of seaborne options.

제이비 헌트 운송서비스 JB Hunt Transport Services의 최고 상업 책임자인 Shelley Simpson은 최근 수익에 대해 "이러한 도전은 우리와 많은 기업에 인플레이션 비용 압력을 가하고 있으며 시장이 예상하는대로 2021 년에 운송 요금에 추가 인플레이션 압력을 가할 것"이라고 말했습니다. 

"These challenges have put inflationary cost pressures on our and many businesses and, as the market is anticipating, will put further inflationary pressure on transportation rates in 2021," said Shelley Simpson, chief commercial officer for J.B. Hunt Transport Services, on a recent earnings call.

부족은 계속해서 나타날 것입니다.
당신이 어떻게든 위기를 알지 못했다면, 최근 몇 달 동안 가전 제품과 의류가 부족하여 많은 품목이 사전 공황 상태보다 더 비싸다는 것을 알 수 있습니다. 실제로 이러한 수입품 중 상당수는 8 월 이후 0.9 % 증가했습니다. 당신이 중국에 고임금 일자리를 보내겠다고 약속한 것은 값싼 물건들을 위해 너무 지나친 말이었습니다.
사실, 우리는 중국에서 생산되는 많은 필수 제품과 우리 자신의 제품을 유지하기 위해 중국산 부품이 부족하고 가격이 상승하고 있습니다.
그리고 그것은 단지 배송비가 아닙니다. 유가 상승, "부양책"으로 인한 인플레이션 및 기타 요인이 모두 결합됩니다. 사실, 워싱턴포스트 기사는 놀랍게도 이를 다음과 같이 글로 다룹니다.

 

Shortages will continue to emerge.

Just in case you were somehow unaware of the crisis, you might notice that there have been shortages of household appliances as well as clothing in recent months with many of those items costing more than they did pre-panic. In fact, many of those imported goods have risen by 0.9 percent since August. So much for those cheaper goods that you were promised for sending your high wage jobs to China.

In fact, we're seeing shortages and higher prices of many essential products that come from China, as well as Chinese-made parts to maintain our own goods.

And it's not just shipping costs. Higher oil prices, inflation from "stimulus" checks, and other factors are all combining. In fact, the Washington Post article surprisingly addresses this by writing,

 

런던 자본 경제의 수석 이코노미스트인 시어링 Neil Shearing에 따르면 운송비 급등은 그 자체로 인플레이션에 약간의 영향을 미칠 가능성이 있습니다. 그러나 그들은 유가와 충분한 재정 및 통화 부양책과 같은 다른 요인의 영향을 강화할 것이며, 이는 적어도 당분간 현재 1.4 %의 인플레이션을 더 높일 것으로 예상됩니다.

시어링은 "이러한 모든 일시적인 요인들이 동시에 합쳐지면 시장 내러티브가 코로나 19 이후 인플레이션 급증에 대비하고 있다, "고 말했습니다.

By themselves, shipping cost spikes are likely to have only a modest effect on inflation, according to Neil Shearing, chief economist for Capital Economics in London. But they will reinforce the effects of other factors, such as oil prices and ample fiscal and monetary stimulus, that are expected to drive the current 1.4 percent inflation rate higher, at least for a while.

"All of these temporary factors come together at the same time the market narrative is primed for a post-covid inflation surge," Shearing said.

이 새로운 상승 소용돌이는 일시적인 딸꾹질이 아닙니다.
자세히 읽어 보면 단순히 시장이 수요를 따라 잡거나 스스로 재설정하는 문제가 아님을 알게 될 것입니다. 중국 상품이 미국 시장에 넘쳐나고 중국 기업들이 화물 운송 공간을 놓고 서로 싸우고 있고 미국 수입품은 급락했습니다.
본질적으로 현재 일어나고있는 것은 전체 미국 제조업 부문에 수출 상품이 부두에 갇혀있는 동안 외국 상품으로 넘쳐나고 있다는 것입니다. 이 나라에서 상황이 매우 울퉁불퉁하고 준비를 시작하지 않았다면 지금이 본격적으로 할 때입니다.

 

This new spiral is not just a temporary hiccup.

If you read closely you will find that it is not merely a question of the market catching up with demand or resetting itself. Chinese goods are flooding the US market with Chinese companies fighting one another over cargo shipping space while American imports have taken a nosedive.

Essentially, what is happening is that a totaled American manufacturing sector is now being flooded with foreign goods while exports are stuck at the docks. Things are about to get very bumpy in this country and if you haven't started preparing, now would be the time to do so in earnest.

 

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상품과 돈이 부족했기 때문에 준비가 예전처럼 쉽지는 않지만, 그렇다고 모든 희망이 사라진 것은 아닙니다. 다음은 상황이 극적으로 변한 지금 대비하기 위한 몇 가지 팁입니다. 현재 부족한 품목에 주의를 기울이고 가능하면 재고를 확보하십시오. 의류, 신발, 가전 제품, 전자 제품, 컴퓨터 및 식품과 같은 품목은 모두 계속해서 영향을 받을 가능성이 있습니다. (전에는 컴퓨터가 반드시 필수로 여겨지지는 않았지만, 점점 더 많은 미국인들이 자녀들이 "원격 학습"이기 때문에 집에서 일하고 있습니다.)

 

이 위기는 경제학의 기초를 이해하는 사람과 벽에 쓰여진 글을 읽을 수있는 사람에게 첫날부터 분명해졌습니다.

 

To assess your preparedness level for this type of event, go here to get a copy of The Prepper's Workbook absolutely free. Also check out this article for advice on how to perform an objective self-assessment.

Preparing isn't as easy as it once was due to shortages of both goods and money, but that doesn't mean that all hope is lost. Here are some tips for getting prepared now that things have changed dramatically. Pay attention to the items that are currently in shortage and stock up if you can. Items like clothing, footwear, appliances, electronics, computers, and food are all likely to continue to be affected. (While computers wouldn't have necessarily be seen as an essential before, an ever-growing number of Americans are working from home as their children are "distance learning.)

 

This crisis has been apparent since day one to anyone who understands the basics of economics and anyone who is capable of reading the writing on the wall.

Reprinted with permission from The Organic Prepper.

Copyright © The Organic Prepper